Wednesday 6 July 2011

Ramadhan bakal tiba!!!

Yahoo, ramadhan bakal tiba x lama lagi, makanya, inilah masanya kite sume dok kumpul pahala sesame....Rebut peluang ibadah yang datang.....
Mende2 yg best masa Ramadhan ni adalah waktu makan sahur dan berbuka sebab ade perkataan 'MAKAN'???haha...bukanlah, best sebab mase ni aku dapat berkumpul ngan family ramai2 makan sesame sebelum g kelas dan masing2 g keje dan sekolah.....
Memang heppi sangat, pastu kan, malam je, terasa satu nikmat yg sangat luar bese dan sangat nyata yang kite sume leh rasa...TOL X? Sape yg x dapat rase 30 malam yg indah dalam bulan Ramahdan ni, memang rugi.....RUGILAH SANGAT...

Ade lagi yg bestnyer, masa2 camnilah, mak aku nak wat kuih raya bebanyak...haha....best gler...Upacara culet2 tepung kat muka adik2 pun bermulalah...haha...yg pasti, kuih raya memang laku lah....Sori la kat Kak Pah aku yg tinggal kat Jalan Besar Arau tu ek, kite x dapat la nak tolong wat kuih raya ni....Alahai, kalu mintak tolong pun, kite rela nak tolong mak sendiri dulu la...haha...

Yg x bestnye, raya ni x pat rase pengalaman tido sesame ngan Kak Pah aku kat Jalan Besar, Arau tu kali ni, sebabnye tiap2 malam dah dapat tido same2, makan same2, breakfast same2, pergi belajar n keje kat 'U' same2, dan selalu je ne balik dari ttuuuuttt sesame sbb parent tggalkan aku ngan ko...Alahai, sume tu dah tggal kenangan lak....Xpe, ade mende baru nak mai raya ni...

Pas je raya, aku terus g sambung belajar in degree bla3.....kat sebuah Universiti bertaraf Antarabangsa majoritinya pelajar Middle East...huhu....Tapi, sebelum masuk degree tu, pihak U akan bagi aku masa persediaan selama setahun maybe utk ke degree....alahai, menyampahnye....macm nak mati je rasenye, persediaan je lagi...

Xpelah, pape pun, 'ILMU ITU SPOTLIGHT HIDUP KITA'!!! SO, pada sesape yg masih study lagi, study tol2 k...Kita cipta kejayaan bersama!!

No comments:

Post a Comment